prettysocial media

prettysocial Oktoberfest

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Wellicht heb je het voorbij zien komen in onze nieuwsbrief van afgelopen dinsdag (zo niet, je kunt je hier onderaan de pagina inschrijven!). Op 25 september bezocht team prettysocial media met twee very special guests van iProspect Nederland het officiële Oktoberfest in München. Met ons hoofdkantoor in deze Beierse stad is het natuurlijk vanzelfsprekend dat wij elk jaar gehuld in lederhosen en dirndls plaatsnemen in één van de hallen op het festival.

Zo ook dit jaar! Om 6 uur (’s ochtends welteverstaan) treffen we elkaar op Schiphol.  Onder het genot van een sterke kop koffie bekijken we een aantal medepassagiers dat al flink uitgedost was in de bijbehorende kledij. Na aankomst op het vliegveld, rond een uur of 9, is het daarna wachten op Jim (Glansdorp), onze salesman, die na een reis van zo’n 8 uur zonder geslapen te hebben aankomt vanuit zijn vakantieadres in Valencia.

Aangekomen op onze eindbestemming, Planegg, worden wij opgewacht door onze Duitse collega Oliver Fahle, die ons naar het prettysocial hoofdkantoor brengt. Speciaal voor onze special guests (Charelle Uhlenbeck en Seda Gungor, media planners bij iProspect) leidt Heiko Kasper (Business Development & Sales bij prettysocial media Duitsland) een kennissessie over campagnes die prettysocial media heeft uitgevoerd voor Dentsu Duitsland. Met talloze voorbeelden van branded content en social advertising uit naam van premium publishers als Freundin en OK! Magazin. Natuurlijk onder het genot van koffie en pretzels (rijkelijk besmeerd met roomboter)! Het gesprek dat volgt op de sessie levert voor alle betrokken partijen interessante inzichten op die de samenwerking tussen prettysocial media en iProspect nóg beter kunnen maken. Een vruchtbare ochtend dus!

Na een flinke lunch (en de eerste biertjes om te proosten) bij de lokale stube is het tijd om ons om te kleden voor het grote festijn. Rond een uur of 4 ’s middags is het dan eindelijk zover. In een volgepakte metro gaan we op weg, waarna we in optocht over de Hackerbrücke richting het festivalterrein lopen. Daar wacht ons een zee van mensen in traditionele kleding, genietend van eten, bier en de bijbehorende kermis. De twee tafels van prettysocial media bevinden zich in de Oide Wiesn, het meest traditionele deel van Oktoberfest, waar je in de enorme hal terug in de tijd gaat en ouderwets kunt genieten van muziek en bier. En laat dat nou precies zijn wat we de rest van de avond gedaan hebben 😉 Tot in de vroege uurtjes werd er gedanst, gelachen en gedronken.  Benieuwd hoe dat eruit zag? Onderstaande foto’s geven een fantastische weergave van de sfeer. Prosit! Enne, volgend jaar zijn we natuurlijk weer van de partij!

Wil jij volgend jaar ook met ons mee? Stuur ons dan een berichtje voor meer informatie over een branded content campagne via prettysocial media!

Oktoberfest