Cliënt: discovery+
Periode: januari/februari 2021
Om het online streamingplatform discovery+ en de belangrijkste programma's te promoten, is begin 2021 een campagne opgezet bestaande uit een awareness- en een desire-fase. De awareness-fase was gericht op het behalen van zoveel mogelijk ThruPlays en een hoge VTR. De desire-fase was gericht op het leiden van kwalitatief verkeer naar het streamingplatform.
// DOELSTELLING
Het realiseren van zoveel mogelijk ThruPlays (videoweergaven van 15 seconden) en een hoge uitkijkratio op Facebook en Instagram, en het leiden van zoveel mogelijk kwalitatief verkeer naar het platform middels retargeting van ThruPlays.
// CREATIVES
De creatives in de awareness-fase bestonden uit verschillende promovideo's van 15 en 30 seconden lang (o.a. voor 90 Day Fiancé, Say Yes to the Dress, Sex Tape en Gold Rush). Gedurende de looptijd werden nieuwe video's en copy toegevoegd. In de desire-fase zijn afbeeldingen ingezet.
// MERKEN
De branded content werd ingezet uit naam van Grazia, Girlscene en Marie Claire.
// RESULTATEN
De gemiddelde kosten per completed view (100%) in de awareness-fase lagen 40% lager dan in de reguliere campagne uit naam van discovery+ zelf. Daarbij was de completion rate (100%) 2,5 keer zo hoog. In de desire-fase was de CPC 88% lager dan in de reguliere campagne, met een CTR die 16 keer zo hoog was.