Cliënt: Karwei
Periode: april 2021
Voor Karwei werden 'collaborative ads', oftewel gezamenlijke advertenties, ingezet in combinatie met branded content. Met gezamenlijke advertenties kunnen merken prestatiegerichte campagnes uitvoeren voor hun producten en verkeer naar de website of mobiele app leiden om de aankoop te voltooien.
Voor deze campagne zijn drie publishers geselecteerd die zich richten op huis en tuin, om daar de nieuwe Karwei tuincollectie te promoten.
// DOELSTELLING
Het leiden van kwalitatief verkeer naar een Instant Experience waarin de tuincollectie te zien was waarvan de items gekocht konden worden op de website van Karwei.
// CREATIVES
Er zijn drie verschillende images ingezet die hoorden bij drie verschillende tuincollecties. Deze werden ingezet in een Facebook-advertentie met collectie-indeling, waarin onder de afbeelding een aantal items uit de collectie te zien waren. De advertentie leidde door naar een Instant Experience waarin men meer items kon bekijken.
// MERKEN
De collectie-ads werden ingezet uit naam van Buitenleven, Seasons en Wonenonline.nl.
// RESULTATEN
De CTR van de campagne lag 133% hoger dan normaal, met een CPC die 71% lager was. De kosten per sessie waren 55% lager en tegelijkertijd was er een 23% lager bouncepercentage. De gemiddelde tijd op de site was +75% en op basis van Google Analytics-data was de conversieratio van deze campagne 200% hoger dan die van eerdere campagnes.