Cliënt: BMW Nederland
Periode: augustus/september 2020

In samenwerking met iProspect lanceerden we een campagne namens BMW met als doel het promoten van de voordelen van de nieuwe 5-serie via een Branded Content video campagne.

// DOELSTELLING

Het bereiken van een nieuwe, geïnteresseerde doelgroep (awareness - ThruPlays) en het leiden van verkeer van hoge kwaliteit naar de website (consideration - verkeer) middels retargeting van ThruPlays uit de awareness fase.

// CREATIVES

In de awareness fase zijn verschillende video link ads gecombineerd met verschillende copies en bijbehorende Stories ingezet. In de consideration fase zijn meerdere visuals met drie verschillende copies ingezet.

// MERKEN

De ads werden ingezet uit naam van Hart voor Auto's en TopGear Nederland.

// RESULTATEN

Naast het tonen van de content aan een zeer geïnteresseerde doelgroep, stelde deze campagne ons in staat om een pool te creëren die later nog eens benaderd kan worden met een relevante call to action rond testritten. De CPM lag daarbij 40% lager dan normaal, en de kosten per ThruPlay lagen 30% lager dan normaal.

84717

100% video views

6140

Link clicks

1301

Likes

43

Comments

Demografische resultaten

Man

100%

25 - 34 jaar

20%

35 - 44 jaar

34%

45 - 54 jaar

33%

55 - 64 jaar

13%

Kanalen

Facebook

46%

Instagram

54%