Cliënt: TLC Nederland
Periode: februari/maart/april 2022

Om het programma 'Louisa & Rowan: Eerste Hulp bij Poetsen' op TLC Nederland te promoten, heeft prettysocial media branded content uit naam van drie verschillende publishers en de eigen Facebookpagina van TLC ingezet. Daarbij was het doel het creëren van awareness en tune-in naar TLC.

// DOELSTELLING

Het realiseren van zoveel mogelijk ThruPlays (videoweergaven van 15 seconden) en een hoge uitkijkratio op Facebook en Instagram.

// CREATIVES

De creatives bestonden uit verschillende promo- en episodical video's van 6, 10, 15 en 30 seconden lang. Gedurende de looptijd werd wekelijks de video en copy aangepast.

// MERKEN

De video's werden ingezet uit naam van TLC Nederland en middels branded content via Huishoudbeurs, Beau Monde en Veronica Superguide.

// RESULTATEN

We zagen gelijke kosten per ThruPlay (€ 0,03) voor alle merken, maar een hogere uitkijkratio op basis van ThruPlays bij de branded content (23,57% vs. 21,57%), met name bij Huishoudbeurs.

706421

ThruPlays

23

VTR (ThruPlays)

6514

Likes

440

Comments

Demografische resultaten

Vrouw

100%

25 - 34 jaar

36%

35 - 44 jaar

30%

45 - 54 jaar

34%

Devices

Mobile

100%

Kanalen

Facebook

37%

Instagram

63%