Cliënt: TLC Nederland
Periode: februari/maart/april 2022
Om het programma 'Louisa & Rowan: Eerste Hulp bij Poetsen' op TLC Nederland te promoten, heeft prettysocial media branded content uit naam van drie verschillende publishers en de eigen Facebookpagina van TLC ingezet. Daarbij was het doel het creëren van awareness en tune-in naar TLC.
// DOELSTELLING
Het realiseren van zoveel mogelijk ThruPlays (videoweergaven van 15 seconden) en een hoge uitkijkratio op Facebook en Instagram.
// CREATIVES
De creatives bestonden uit verschillende promo- en episodical video's van 6, 10, 15 en 30 seconden lang. Gedurende de looptijd werd wekelijks de video en copy aangepast.
// MERKEN
De video's werden ingezet uit naam van TLC Nederland en middels branded content via Huishoudbeurs, Beau Monde en Veronica Superguide.
// RESULTATEN
We zagen gelijke kosten per ThruPlay (€ 0,03) voor alle merken, maar een hogere uitkijkratio op basis van ThruPlays bij de branded content (23,57% vs. 21,57%), met name bij Huishoudbeurs.