Cliënt: PrimaDonna Lingerie
Periode: juli 2020
Om de PrimaDonna zomercollectie aan te prijzen aan een potentiële nieuwe doelgroep, als eerste actie na de aankondiging van de heropening van winkels na de eerste lockdown in 2020, is een prettysocial media campagne gericht op verkeer ingezet.
// DOELSTELLING
Het bereiken van een nieuwe, geïnteresseerde doelgroep (awareness - ThruPlays) en het leiden van verkeer van hoge kwaliteit naar de website (consideration - verkeer) middels retargeting van ThruPlays uit de awareness fase.
// CREATIVES
In de awareness fase zijn twee video link ads en bijbehorende Stories ingezet voor twee verschillende collecties lingerie. In de consideration fase zijn twee image link ads voor deze twee collecties ingezet
// MERKEN
De ads werden ingezet uit naam van Marie Claire Nederland.
// RESULTATEN
Er is een nieuwe doelgroep bereikt, bestaande uit vrouwen tussen 25 en 64 jaar met hoge bereidheid om te kopen. Ook zorgde de campagne voor zeer kwalitatieve website traffic: de CTR was 36% hoger dan in een reguliere campagne voor PrimaDonna, waarbij het verkeer een 30% lagere bouncerate had dan normaal.